سبزبنا

سبزبنا

مختصص باشیم
سبزبنا

سبزبنا

مختصص باشیم

رازهاى امیدوارى

دیوید مایرز
 

https://dadecenter.blogsky.com/

متخصص باشیم

مادیات را فراموش کن. جوانى خود را با آنها آشفته نکن. براى اینکه رفتار شادى داشته باشى، تنها همین کافى است که تصمیم بگیرى شاد باشى. افراد شاد همیشه حضور دارند.


پژوهشگران معتقدند: اینکه افراد در مقابل سختى ها و مشکلات تاب بیاورند و همچنان احساس خوبى داشته باشند، بستگى به ویژگى هاى شخصیتى شان دارد.


یافته هاى یک پژوهش ۱۰ ساله، نشان مى دهد، با وجود مشکلات خانوادگى، کارى و یا موقعیتى، افراد خوش مشرب و امیدوار، همچنان احساس شادى و نشاط مى کنند. این یافته ها، حاوى خبرهایى خوش است: حتى در برابر مشکلات و در موقعیت هاى سخت نیز افراد مى توانند احساس شادى کنند و امیدوار باشند.


براى خوش مشرب بودن و احساس شادى کردن، چه باید کرد؟ افرادى که در مقابل فراز و نشیب هاى زندگى تاب مى آورند، چه کسانى هستند؟


براى اینکه شاد و امیدوار باشید، باید به ۴ نکته توجه کنید:


۱- عزت نفس: اعتقاد به این باور که افراد شاد هم درست مثل ما هستند. با همان امکانات و همان محدودیت ها. فرد داراى عزت نفس، هم مثبت فکر مى کند و هم واقع گرا است. تصمیمات چنین فردى براساس ایده آلهاى واقعى و دسترس پذیر، پایه ریزى مى شود و دستاوردهاى او نیز از اعتبار خاصى برخوردار است.


۲- خوش بینى: خوش بین ها، افراد شادى هستند که از امیدوارى سرشارند. این افراد معتقدند: «اگر به قدر کافى توانایى هاى خود را باور داشته باشى، مى توانى هر کارى را که اراده کنى انجام دهى» یا اینکه «وقتى انجام کار جدیدى را تخمین مى زنى، باید توقع پیروزى داشته باشى» اگرچه ممکن است افراد خوشبین نیز شکست را تجربه کنند اما با دیدن نیمه پر لیوان در زندگى، همیشه احساس شادى و امیدوارى مى کنند. افراد خوشبین سالمتر هستند و از موفقیت هاى خود بیشتر لذت مى برند.


۳- برون گرایى: افرادى که برون گرا هستند بیشتر احساس شادى و امیدوارى مى کنند. برون گراها بسیار پرشوق و ذوق و پرانرژى تر از افراد عادى هستند. آنها خود را بیشتر با دیگران درگیر مى کنند. دوستان بسیارى دارند و در فعالیتهاى اجتماعى بیشتر نظر دیگران را نسبت به خود جلب مى کنند.


۴- کنترل شخصى: افراد شاد و امیدوار معتقدند، خود سرنوشتشان را تعیین مى کنند. با داشتن حس قوى کنترل بر زندگى شخصى، انسان در هر موقعیتى از زندگى که نیاز به تصمیم گیرى دارد، احساس مثبت واقع شدن و خوب بودن مى کند.


و در پایان «چگونه شاد بودن مهم است»: گفتن اینکه احساس شادى و امیدوارى از طریق رعایت ۴ مورد بالا، امکان دارد بسیار آسان است. اما مهم این است که ما یاد بگیریم چگونه این صفات را در خود تقویت کرده و یا به وجود آوریم.


https://dadecenter.blogsky.com/

متخصص باشیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد