سبزبنا

سبزبنا

مختصص باشیم
سبزبنا

سبزبنا

مختصص باشیم

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط

  

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط

 

 

عامل خستگی چیست؟
استیو یاک که در سال 2003 به بیماری ام اس مبتلا شد، می گوید:” مکانیزم دقیق خستگی ام اس شناخته شده نیست. یافته های اخیر نشان می دهند با تغییراتی که ام اس در مغز ایجاد می کند، بیماران برای انجام دادن کاری ساده باید پنج برابر افراد سالم تلاش کنند. “

 

 

خستگی غیر مستقیم
استرس، اختلال خواب به علت اسپاسم های عضلانی، اثرات جانبی معالجات و افسردگی که به همراه بیماری مزمنی مثل ام اس ظاهر می شوند باعث خستگی مفرط و مزمن بیمار می شوند.

 

 

خستگی عصبی
علایم ام اس – رعشه، ضعف عضلانی و اسپاسم ماهیچه ای – انرژی زیادی از بیمار می گیرند و خسته اش می کنند. آسیبی که طی سالیان، در مسیرهای عصبی باقی می ماند با استرس، فعالیت، تب و قرار گرفتن در معرض آفتاب، عود می کنند و تشدید می شوند.

 

 

خستگی خود ایمنی
ام اس بیماری خود ایمنی است. به این معنا که مکانیزم های طبیعی، دشمن بدن می شوند و با ساختارهای طبیعی، مثل پوشش محافظتی رشته های عصبی، مانند مهاجمان بیگانه عمل می کنند. این نوع خستگی یا کوفتگی دایمی، در بسیاری از بیماری های خود ایمنی رواج دارد.

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط

 

 

چگونگی مبارزه با خستگی ام اس 
گر چه خستگی ام اس مداوم و آزار دهنده است، اما با انجام دادن اقدامات مختلف می توان آن را تا اندازه ای کاهش داد. استیو یاک می گوید:” شاید استراحت کردن، خستگی را از بین نبرد، اما به بیمار کمک می کند. “

 

 

نکات زیر به حفظ و افزایش انرژی کمک می کنند:

 

 

  • دوری از گرما

گرما، انرژی را در مبتلایان به ام اس، کاهش می دهد. اگر در آب و هوای گرم، زندگی می کنید، باید جلیقه خنک کننده بپوشید.

 

 

  • مراقبت از خود

پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و و ورزش کردن به کاهش خستگی کمک می کند. اگر وزن تان بالا است به انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

  • درمان افسردگی

اگر کسل و ناامید هستید با پزشک مشورت کنید.

  • زندگی تان را ساده کنید

شلختگی در زندگی، باعث می شود علایم ام اس – خستگی – تشدید شوند. اگر شغل تان استرس زاست، باید آن را تغییر دهید.

 

 


** یکی از دلایل مهمی که باعث خواب آلودگی میشود کم آبی بدن است. سعی کنید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. همچنین نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید زیرا پس از خواب طولانی بدن آب خود را از دست می دهد و نوشیدن یک لیوان آب میزان زیادی از آن را به بدن باز می گرداند.

 

عامل خستگی و مهار خواب آلودگی مفرط

 

** عادت های تغذیه خود را تنظیم کنید تا روز بهتر و سرحال تری داشته باشید. اول از هرکاری از خوردن صبحانه آغاز میکنیم و توصیه تمام پزشکان این است که حتما یک خوراکی پس از بیدار شدن از خواب بخورید. بدن انسان اولین خوراکی را گرفته و کربوهیدرات آن را به گلوکوز تبدیل می کند. این باعث می شود تا بدن انرژی لازم برای یک روز کاری را داشته باشد. از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید زیرا در این صورت انرژی سریع به بدن شما تزریق می شود و خیلی زود تخلیه خواهد شد.

 

** از خانه خارج شوید تا خواب آلودگی نیز از بین برود. استفاده از هوای تازه و ارتباط با نور آفتاب به شما کمک می کند تا خواب آلودگی را راحت از بین ببرید. اگر در دفتر کارتان پنجره وجود دارد هر 3 ساعت یک بار کمی آن را باز کنید و در کنار پنجره استراحت کنید تا خواب آلودگی از بین برود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد